«Αυτό το φιλί, ειρήνη κι επανάσταση»

Πιτσιρίκο, είσαι πολύ μπροστά τελικά, αφού μία μέρα μετά το κείμενό σου Kiss άγνωστοι έγραψαν με μπογιά #MeToo» (το κίνημα κατά της σεξoυαλικής παρενόχλησης) στο άγαλμα που αναπαριστά το φιλί που είχε δώσει από τον ενθουσιασμό του για το τέλος του Β’ Παγκόσμιου πολέμου ένας ναύτης σε μία νοσοκόμα και το οποίο βρίσκεται στη Φλόριντα, όπως μεταδίδει το BBC.

Το περιστατικό συνέβη μία μέρα μετά τον θάνατο του εν λόγω ναύτη, ενώ η ζημιά ανέρχεται στα 1.000 δολάρια, εξαιτίας της μεγάλης έκτασης που καταλαμβάνει το γκράφιτι στο άγαλμα.

Για πολλούς η εικόνα του ναύτη George Mendonsa να φιλάει την Greta Zimmer Friedman αντιπροσωπεύει τη χαρά που επικράτησε σε όλες τις ΗΠΑ, όταν έγινε γνωστό ότι η Ιαπωνία παραδόθηκε, κάτι που οδήγησε στο τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.

Παρ’ όλα αυτά, τα τελευταία χρόνια πολλοί θεωρούν ότι η εικόνα παραπέμπει σε μία πράξη σεξουαλικής επίθεσης, καθώς ο Mendonsa φίλησε τη Friedman χωρίς τη συναίνεσή της.

Το κίνημα #MeToo έχει αναδείξει τις σεξoυαλικές επιθέσεις και έχει ανοίξει μία συζήτηση για τη συναίνεση και την επίθεση.

Το 2005 η Greta Zimmer Friedman είχε δηλώσει σε συνέντευξή της ότι δεν ήταν επιλογή της να τη φιλήσει ο George Mendonsa, ο οποίος την άρπαξε, αλλά η πράξη του ήταν απόρροια του ενθουσιασμού για το τέλος του πολέμου.

Μετά τον θάνατό της το 2016, ο γιος της είπε ότι η μητέρα του δεν είδε ποτέ εκείνο το φιλί αρνητικά.

Οι εικόνες με τον βανδαλισμό στο άγαλμα, που έδωσε στη δημοσιότητα η αστυνομία, προκάλεσαν την ενόχληση πολλών στα social media, όπου κάποιος έγραψε «ότι όλη η χώρα τότε γιόρταζε το τέλος του πολέμου και οι σημερινοί άνθρωποι δεν μπορούν να το καταλάβουν αυτό».

Κι άλλος υποστήριξε ότι «το περιστατικό δεν έχει καμία σχέση με σεξουαλική παρενόχληση» ενώ πολλοί χαρακτήρισαν έλλειψη σεβασμού και το γεγονός ότι ο βανδαλισμός έγινε μία μέρα μετά τον θάνατο του ναύτη.

Υπήρχαν, πάντως, και κάποιοι που δικαιολόγησαν το γκράφιτι και ζητούν να κατέβει το άγαλμα.

«Μπορεί το άγαλμα να ονομάζεται Παράδοση Άνευ Όρων (για τη συνθηκολόγηση της Ιαπωνίας), αλλά το περιστατικό ήταν μία παράδοση χωρίς τη θέληση της γυναίκας, που δεν μοιάζει, βέβαια, με θύμα, αλλά δεν μπορεί οι γυναίκες να θεωρούνται σεξoυαλικά αντικείμενα στα οποία μπορούν οι άνδρες να κάνουν ό,τι θέλουν» ανέφερε μία τοποθέτηση.

«Αυτό το φιλί, ειρήνη κι επανάσταση» που λέει και το τραγούδι.

Κατά τα άλλα, το θέατρο του παραλόγου ζούμε και το χειρότερο απ’ όλα είναι η εμπάθεια που κυριαρχεί και τη βίωσα και στο δικό μου πετσί.

Με τις διαδικτυακές επιθέσεις, συχνά με σχόλια προσβλητικά και απαξιωτικά που δέχτηκα από κάποιους χιονόφιλους του καναπέ και του καλοριφέρ.

Μόνο και μόνο, επειδή έχουμε διαφορετικά γούστα και απόψεις.

Είναι εντυπωσιακό επίσης κάποιοι που δεν έχουν να πουν τίποτα, αλλά ασχολούνται συνέχεια με το τι λένε οι άλλοι.

Και όποιος ασχολείται συνέχεια με τους άλλους, μάλλον ο ίδιος έχει θέμα τελικά.

Δεν πειράζει, όμως, αφού και σήμερα πέρασα μια χαρά στην αγαπημένη μου ακτή.

Ήρθε και μία φίλη μου μαζί.

Έβαλε και τα χέρια της στη θάλασσα και δεν της φάνηκαν και τόσο παγωμένα τα κρυστάλλινα νερά.

Το απέραντο γαλάζιο. Και το σκούρο μπλε του βυθού.

Βαγγέλης Σπανός

(Αγαπητέ φίλε, δεν μου και κάνει εντύπωση ότι βρέθηκαν κάποιοι καθυστερημένοι που έριξαν μπογιές στο άγαλμα με το περίφημο φιλί για το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Έχει γεμίσει ο τόπος καθυστερημένους «ακτιβιστές». Τέρμα ηλίθιοι. Και πολύ επικίνδυνοι. Επειδή γράφω χρόνια -και γράφω όπως σκέφτομαι και χωρίς χωροφύλακα- δεν μπορείτε να φανταστείτε τι μέιλ παίρνω από γυναίκες που θίγονται, άνδρες που θίγονται, και διάφορους άλλους που θίγονται από αυτά που γράφω. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με την ηλιθιότητα. Επίσης, είναι τρελή μπίζνα αυτά τα «δικαιώματα». Βάλε από δίπλα και την πολιτική ορθότητα, και έχεις ένα φασιστικό πλαίσιο, το οποίο προσποιείται το δημοκρατικό. Αδιαφορείς για όλους αυτούς, όπως θα αδιαφορήσει και η ζωή για αυτούς. Να είστε καλά. Την αγάπη μου.)

H αναδημοσίευση των κειμένων του pitsirikos.net επιτρέπεται μόνο κατόπιν άδειας. Επικοινωνήστε στο pitsiriko@gmail.com.