Πώς θα σκορπίσω στους πέντε ανέμους

Αγαπημένε μου Πιτσιρίκο, ξεκινά επιτέλους σε λίγες ημέρες η λειτουργία του πρώτου αποτεφρωτηρίου νεκρών στη Ριτσώνα Χαλκίδας.

Η κατασκευή του αποτεφρωτηρίου είναι αποτέλεσμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας, αφού επιτράπηκε με νομοθετική ρύθμιση το 2016 από τη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Εύγε στον ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, γιατί πρέπει ν’ αναφέρουμε και τα καλά, εκτός από τα σκατά του.

Βέβαια, οι παπάδες σκούζουν αφού τα μπικικίνια που θα χάσουν είναι πολλά.

Συγκεκριμένα, η Ιερά Σύνοδος με εγκύκλιο που έστειλε στις Μητροπόλεις το 2014, απαγόρευσε την τέλεση της νεκρώσιμης ακολουθίας και των μνημοσύνων γι’ αυτούς που επιλέγουν την καύση.

Ως αιτία, επικαλέστηκε την ιερότητα των οστών και της αναξιοπρεπούς διαδικασίας της καύσης του νεκρού σε κλίβανο, με την θρυμμάτιση των οστών του σε μίξερ, μία διαδικασία που θυμίζει ανακύκλωση απορριμμάτων.

Η απόρριψη ωστόσο των οστών μετά την εκταφή, σ’ ένα λάκκο με ασβέστη και χημικά, είναι μία πολύ αξιοπρεπής διαδικασία και τα κόκκαλα αγιάζουν, αφού τα διαβάζει ένας μαυροντυμένος κυριούλης, με το αζημίωτο συνήθως.

Εμένα, προσωπικά, ως συνειδητοποιημένος άθεος, στα π@π@ρια μου κι αν δεν με διαβάσουν, αφού ούτως ή άλλως δεν το είχα ποτέ σκοπό.

Ήθελα νά ‘ξερα, όμως, αυτοί που πιστεύουν -των οποίων την πίστη ως αναφαίρετο δικαίωμα σέβομαι απερίφραστα-, πώς δέχονται να συμμετέχουν στην αμαρτία του χρηματισμού, ταΐζοντας σε κάθε ευκαιρία τους ιερείς τους;

Πού πήγε αυτό το «δωρεάν λάβετε, δωρεάν δότε»;

Και τελικά, οι παπάδες είναι ή δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι;

Γιατί, αν είναι, δεν αποτελεί αδίκημα το φακελάκι προκειμένου να σε βαφτίσουν – παντρέψουν – θάψουν – διαβάσουν – ευλογήσουν κι εγώ δεν ξέρω τι άλλο;

Γιατί το γιατρό τον μπουζουριάζουμε στην ψειρού όταν συλλαμβάνεται με φακελάκι -και καλώς κάνουμε-, αλλά όχι τον παπά;

Δεν είναι ποινικό αδίκημα;

Δεν ξέρω, ερώτηση κάνω.

Anyway, μία μικρή αχτίδα φωτός θα διαφανεί από τη ρωγμή του σκοταδισμού που θα προκαλέσει η λειτουργία του αποτεφρωτηρίου.

Έχω δηλώσει εδώ και χρόνια στ’ αγαπημένα μου πρόσωπα, τη ρητή μου επιθυμία, να με κάψουν αν φύγω.

Όχι μόνο λόγω της αθεΐας μου, αλλά κυρίως γιατί τους αγαπώ αληθινά και σε καμία περίπτωση δεν θέλω να τους βασανίζω μετά θάνατον, με επισκέψεις σε νεκροταφεία, αγιαστούρες και οικονομική αφαίμαξη.

Άσε που με τρομάζει και η ιδέα, το να με φάνε τα σκουλήκια.

Ενημερωτικά, από πληροφορίες που έχω, το κόστος του αποτεφρωτηρίου για την καύση νεκρού θα κυμαίνεται περίπου στα 600€, ενώ για την αποτέφρωση οστών γύρω στα 200€ (χωρίς στα παραπάνω να συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα των γραφείων τελετών).

Άκης

(Αγαπητέ Άκη, αν δώσουν τα αποτεφρωτήρια στην Εκκλησία, θα σε καίνε και ζωντανό οι παπάδες για να κονομήσουν. Άκη, πραγματικά έχω κουραστεί να μην αλλάζει τίποτα στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα το θέμα της καύσης των νεκρών τέθηκε για πρώτη φορά το 1987 από τον τότε δήμαρχο Αθηναίων Μιλτιάδη Έβερτ που απέστειλε σχετική επιστολή στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος. Μετά από σχεδόν 20 χρόνια, το 2006, επιτράπηκε και στην Ελλάδα, με την ψήφιση σχετικού νόμου, η αποτέφρωση σε όσους το επιτρέπουν οι θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Ψηφίστηκε ο νόμος το 2006 αλλά δεν εφαρμόστηκε επειδή υπήρχε το θέμα της χωροθέτησης, οπότε, αν ήθελες να κάψουν τη σορό σου, έπρεπε να ταξιδέψει το πτώμα σου στο εξωτερικό. Και άλλα είκοσι χρόνια μετά, θα λειτουργήσει το πρώτο αποτεφρωτήριο νεκρών. Καμία σχέση με την πατρίδα μας την Ευρώπη. Και βέβαια, δεν έχει γίνει ακόμα διαχωρισμός Κράτους- Εκκλησίας. Ούτε πρόκειται να γίνει. Να είσαι καλά, Άκη. Την αγάπη μου.)

H αναδημοσίευση των κειμένων του pitsirikos.net επιτρέπεται μόνο κατόπιν άδειας. Επικοινωνήστε στο pitsiriko@gmail.com.