Κορωνομαχίες
(Γεια σου πιτσιρίκο)
Η πανδημία έχει αναδείξει νέες κατηγορίες ανθρώπων, με βάση τη στάση και τη συμπεριφορά τους απέναντι στον COVID 19: ή φονικό ιό, ή τον κατασκευασμένο ψευτο-ιό, ή τον ανύπαρκτο ιό, ή το κοινό κρυολόγημα που μεταλλάχτηκε εξαιτίας του 5G κι έγινε serial killer.
Το ζήτημα είναι καθαρά υπαρξιακό: Υπάρχει ιός ή όχι;
Κι αν ναι, είναι τούτος φονικός ή όχι; Υπάρχουν οι νεκροί απ’ τον κορωνοϊό ή όχι;
Ανάλογα με τις απαντήσεις που δίνει ο καθείς καθορίζεται εν πολλοίς και η στάση του/της απέναντι στο δεύτερο μεγάλο δίλημμα της περιόδου: Καραντίνα ή όχι;
Πάμε ξανά όμως, στο προηγούμενο ερώτημα. Εάν θεωρείτε ότι ο ιός είναι ο ίδιος ο χάρος μεταμφιεσμένος ή έστω ότι είναι επικίνδυνος, χαρακτηρίζεστε ως «κορωνοσκιαγμένος».
Αν, αντιθέτως, η απάντηση είναι ότι ο ιός (ποιος ιός;) είναι μια φούσκα, προϊόν μιας οικουμενικής συνομωσίας της παγκόσμιας οικογένειας των εξουσιαστών που –ως γνωστόν- συζούν σε αγαστή ομόνοια και αρμονία, τότε ανήκετε στους «κορωνογενναίους».
Και στις δυο περιπτώσεις υπάρχουν πολλές υποκατηγορίες, αλλά και κάποιες συνταυτίσεις που χλομιάζουν όσο περνάει ο καιρός και βαθαίνει το ρήγμα.
Για παράδειγμα, υπάρχει ο υποχονδριακός κορωνοσκιαγμένος, ο νοικοκυραίος που έχει εντρυφήσει στην αγωγή του πολίτη, ο ναι-μεν-αλλά, και ούτω καθεξής.
Από την άλλη μεριά, υπάρχουν οι ψεκασμένοι της προηγούμενης περιόδου, οι μακονομάχοι, οι ακροδεξιοί και γενικώς οι οπαδοί του Τραμπ, οι νοσταλγοί της κανονικότητας, οι αμφισβητίες εξ ιδιοσυγκρασίας που έχουν χάσει τη μπάλα, και οι χριστιανοταλιμπάν που άνετα χωράνε να τους συμπεριλάβουμε με τους ψεκασμένους ή και τους ακροδεξιούς.
Ένας κορωνοσκιαγμένος μπορεί να πιστεύει, επίσης, στη θεωρία της συνωμοσίας, απλά είναι χέστης και κρύβεται.
Ενώ ένας κορωνογενναίος πληκτρολογεί τη γενναιότητά του αδιαλείπτως και καταφέρεται άφοβα ενάντια στις κοτούλες που σκιάζονται από έναν ανύπαρκτο μικροσκοπικό ιούλη.
Η στάση λοιπόν απέναντι σ’ αυτόν τον ιό που μας έχει κάνει άνω κάτω, καθορίζει εν πολλοίς και τη στάση μας απέναντι στην καραντίνα.
Και όπως πολύ καλά φαντάζεστε, ο κορωνοχέστης υποστηρίζει την καραντίνα, ενώ ο κορωνογενναίος την χλευάζει και λοιδωρεί τους δειλούς που, μέσα από την υποταγή τους, συνυπογράφουν την ανελευθερία τους.
Να σημειώσουμε ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, ευτυχώς αυτοί οι ατρόμητοι κάθονται στο σπίτι τους και όλ’ αυτά τα λένε από το πληκτρολόγιό τους…
Ανάλογα με την υποκατηγορία που ανήκει ο κάθε παλικαράς, η καραντίνα έχει διαφορετικά σημαινόμενα αλλά και αρκετές ομοιότητες: για έναν ακροδεξιό η καραντίνα είναι μια ευκαιρία για τη διεθνή μασονία και τον Σόρος να αλλοιώσει το ελληνικό γένος, να το συρρικνώσει δημογραφικά, να μεταφέρει προσφυγικούς πληθυσμούς στην ενδοχώρα κλπ.
Για κάτι άλλους παροικούντες στο Μπρανκαλεόνε, η καραντίνα δεν τους αφήνει να πάνε για καφέ με τα φιλαράκια τους ή να πιούνε τους μπάφους τους στα πάρκα. Πρόμπλεμ.
Υπάρχουν, βέβαια, και οι πιο σώφρονες που αντιτίθενται στην καραντίνα και ισχυρίζονται σωστά ότι ο αποκλεισμός ενισχύει τον αυταρχισμό και επεκτείνει το καθεστώς ελέγχου και επιτήρησης.
Όμως, επειδή πιστεύουν ότι ο ιός κολλάει, θεωρούν ότι θα πρέπει να προσέχουμε.
Εδώ επεμβαίνουν οι γενναίοι και κοροϊδεύουν αυτούς που θεωρούν ότι ο ιός είναι έστω άξιος λόγου.
Μα θα μου πείτε, στην Αμερική υπάρχει ολόκληρο ρεύμα που πιστεύει ότι η γη είναι επίπεδη, δεν θα υπάρχουν τύποι που πιστεύουν ότι ο ιός είναι ανύπαρκτος;
Και πράγματι, ο ιός είναι σαφώς πιο ανύπαρκτος για έναν Πρετεντέρη ή για έναν Μπόρις Τζόνσον αλλά οπωσδήποτε είναι πιο υπαρκτός για έναν άστεγο, για τους μετανάστες, για τους ρομά, για τους φτωχούς, για τους φυλακισμένους, για τους ηλικιωμένους, για τους ήδη άρρωστους. Παρότι ήρθε business class.
Όμως, ποτέ δεν είναι τίποτα μόνο έτσι, και η καραντίνα δεν είναι το μοναδικό διακύβευμα της εποχής. Πολλές χώρες ήταν απρόθυμες να επιβάλουν περιοριστικά μέτρα (βλέπε Αγγλία, Αμερική κλπ).
Άλλες πάλι πιέστηκαν από τον κόσμο να εφαρμόσουν λοκντάουν -απεργίες εργατών στην Ιταλία, στη Χιλή κλπ- κι αυτό οι κορωνογενναίοι που δεν είναι ακροδεξιοί δεν μπορούν να μας το εξηγήσουν.
Αλλού πάλι, όπως στο Πακιστάν η καραντίνα άρθηκε άμεσα γιατί εκτιμήθηκε ότι θα πεθάνουν περισσότεροι από την πείνα παρά από τον κορωνοϊό.
Στην Αμερική, οπαδοί του Τραμπ διαδηλώνουν και συγκρούονται με υγειονομικούς εισβάλλουν οπλισμένοι στο κοινοβούλιο της πολιτείας του Μίσιγκαν για να αρθούν οι περιορισμοί. Αυτοί είναι καουμπόυδες κορωνογενναίοι με τις πλάτες της ακροδεξιάς κυβέρνησης.
Στην Ευρώπη, και δη από την κραταιά Γερμανία, ο Σόιμπλε, συνεπής στα πιστεύω του, δηλώνει ότι η επανεκκίνηση της οικονομίας –της καπιταλιστικής οικονομίας, μην ξεχνιόμαστε- είναι σπουδαιότερη από την υγεία και τη ζωή των ανθρώπων, ο γλυκούλης…
Η καραντίνα συν τοις άλλοις πυροδότησε μια παγκόσμια ύφεση και ακόμα είναι ανυπολόγιστα τα θύματα της επερχόμενης φτώχειας.
Το δίπολο κορωνοσκιαγμένοι και κορωνογενναίοι είναι η συνέχεια μιας ιστορίας κανιβαλισμού στην ψηφιακή πραγματικότητα της υπέρ- και παρα- πληροφόρησης και της διάχυτης θολούρας.
Τα ζητήματα της περιόδου, που δεν έρχεται γιατί έχει έρθει ήδη, δεν είναι άλλα από τη φτώχεια και την καταστολή, και σ’ αυτά δεν χωράνε μιζέριες και αμφιταλαντεύσεις.
Εξάλλου για μας, πάντα οι δρόμοι γράφουν την ιστορία.
Σοφία και Γιάννης
(Αγαπητοί φίλοι, ενθουσιάστηκα με τους όρους “κορωνοσκιαγμένοι” και “κορωνογενναίοι” και τους υιοθετώ. Σοφία και Γιάννη, εκτός από την Ελλάδα, την Γερμανία, την Ισπανία και τις άλλες χώρες που έκαναν lockdown, υπάρχει και η Σουηδία που δεν έκανε απαγόρευση κυκλοφορίας και πήρε πιο χαλαρά μέτρα, τα οποία αποφάσισε και εφάρμοσε η Εθνική Υγειονομική Υπηρεσία της Σουηδίας. Στα εστιατόρια και στα καφέ -που η σύσταση των επιδημιολόγων ήταν πως κανείς δεν πρέπει να είναι όρθιος, θα πρέπει όλοι να κάθονται και τα τραπέζια θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένη απόσταση μεταξύ τους- δεν πήγαιναν αστυνομικοί για έλεγχο· πήγαιναν γιατροί. Στη Σουηδία, ακόμα και οι επιδημιολόγοι είπαν πως, εκτός από τον κορωνοϊό, υπάρχει και η Δημοκρατία· περίεργο το πόσο εύκολα το ξεχνάμε αυτό. Είπαν, επίσης, πως οι πολίτες δεν είναι ηλίθιοι και ακούν προσεκτικά αυτά που τους λένε οι ειδικοί για την υγεία τους, ώστε να τα εφαρμόσουν. Πανηγύρισα, όταν άκουσα τον κορυφαίο Σουηδό επιδημιολόγο, να λέει πως οι δημοκρατικές χώρες δεν μπορούν να κάνουν στους πολίτες τους αυτό που έκανε η Κίνα στους δικούς της πολίτες από τη στιγμή που στο διάστημα του lockdown δεν πρόκειται να φτιάξεις το εμβόλιο και θα αναγκαστείς -αργά ή γρήγορα- να κάνεις unlock. Είπε ακόμα πως και οι νέοι άνθρωποι έχουν δικαιώματα και δεν μπορείς να τους κλείσεις μέσα στο σπίτι για μήνες. Στην Ελλάδα, ούτε λέξη για όλα αυτά. Στην Ελλάδα έκλεισαν μέσα και τους νέους ανθρώπους -τάχα μου για να προστατεύσουν τους ηλικιωμένους-, λες και όλοι οι Έλληνες είναι οι Waltons, όπου στο ίδιο σπίτι μένουν ο προπάππους, η προγιαγιά, το νεογέννητο δισέγγονό τους και όλοι οι ενδιάμεσοι που είναι καμιά σαρανταριά νοματαίοι. Σοφία και Γιάννη, φτώχεια και καταστολή. Και φόβος. Το θέμα είναι οι πολίτες να αντιδράσουν ενωμένοι. Μου είχε πει ο Γιάννης -τον Σεπτέμβριο του 2011, νομίζω- πως πρέπει να αντεπιτεθούμε. Γιάννη, δεν αντεπιτεθήκαμε. Μακάρι να το κάνουμε τώρα. Βέβαια, αυτό που έχει σημασία αυτή τη στιγμή είναι εσείς -που μπορείτε- να κάνετε μερικά βήματα πάνω στην άμμο που φαίνεται στη φωτογραφία και να βουτήξετε σε αυτήν την θάλασσα που λατρεύω, λέγοντας “για τον πιτσιρίκο!”. Να είστε καλά. Την αγάπη μου. Καλή αντάμωση!)
Το pitsirikos.net χρειάζεται τη βοήθειά σου
Στήριξε οικονομικά το pitsirikos.net, αν θεωρείς πως καλό είναι να υπάρχουν στην Ελλάδα και κάποιες φωνές που δεν δουλεύουν για τον Μαρινάκη, τον Αλαφούζο, τον Σαββίδη και τα άλλα παιδιά, οπότε μπορεί να διαβάσεις ή να ακούσεις κάτι διαφορετικό από αυτό που συμφέρει τους ολιγάρχες. Οι τρόποι στήριξης εδώ.