Καταδικάζοντας και το καρναβάλι

Διαβάζοντας τις αντιδράσεις και τις “καταδίκες” για την διακωμώδηση του Στέφανου Κασσελάκη λόγω του ότι είναι ομοφυλόφιλος σε αποκριάτικη εκδήλωση στα Μωραΐτικα της Κέρκυρας -όπου υπήρχε ομοίωμα του Στέφανου Κασσελάκη με βαμμένα κόκκινα χείλη, με γυναικείο εσώρουχο και άλλα-, θέλω να γράψω μερικές σκέψεις.

Κατ’ αρχάς, δεν μου αρέσει αυτό το θέαμα, όπως δεν μου αρέσει πια και το Καρναβάλι. Η Ελλάδα είναι διαρκές καρναβάλι, δεν χρειάζεται καρναβάλια. Χώρια που οι Απόκριες, όπως και κάποιες θρησκευτικές τελετές -όπως ο Επιτάφιος- μου άρεσαν όταν αφορούσαν την παρέα των ανθρώπων με τους οποίους βρισκόσουν σε αυτές και δεν γίνονταν θέαμα στα social media. Τα κινητά και τα social media έχουν αφαιρέσει τη μαγεία, τη μέθεξη και την κατάνυξη από σχεδόν όλες τις ανθρώπινες συνευρέσεις.

Από την άλλη, δεν έχω τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μου, ώστε να πιστεύω πως σωστό και όμορφο είναι ό,τι αρέσει σε εμένα.

Είμαι υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης, ακόμα κι όταν με βρίζουν χυδαία εκατοντάδες άνθρωποι, και βρίζουν χυδαία τη μάνα μου και τον πατέρα μου.

Στις Νεφέλες, ο Αριστοφάνης χρησιμοποιεί πολλές φορές τη λέξη “ευρύπρωκτος” και ο Στρεψιάδης βρίζει τον γιο του, αποκαλώντας τον “λακκόπρωκτον”.

Είναι ομοφοβικός και σεξιστής ο Αριστοφάνης;

Όχι, δεν είναι. Ο Αριστοφάνης αποδέχεται την ομοφυλοφιλία, την θεωρεί φυσιολογική και στο “Περί έρωτος”, από τους πλατωνικούς διαλόγους, κάνει παρέμβαση και λέει τον μύθο του «ανδρόγυνου», που ήταν η πρώτη κατάσταση του ανθρώπινου είδους και το αποτελούσαν δυο πλάσματα -άνδρας με άνδρα, γυναίκα με γυναίκα, άνδρας με γυναίκα- αλλά επειδή αυτά τα πλάσματα είχαν ξεσαλώσει, ο Δίας τα διχοτόμησε και από τότε το καθένα αναζητεί το άλλο του μισό (σ.σ. πόσο όμορφη και ανθρώπινη αντιμετώπιση της ερωτικής ζωής των ανθρώπων. Όλων των ανθρώπων. Καμιά σχέση με τη σημερινή υστερία, τις ταυτότητες κλπ. Διαβάστε το Συμπόσιο του Πλάτωνα. Είναι κρίμα να περάσεις από αυτή τη ζωή, να έχεις σπαταλήσει άπειρες μέρες της ζωής σου διαβάζοντας ανοησίες και “αποψάρες” στα social media και να μην έχεις διαβάσει το Συμπόσιο του Πλάτωνα.)

Αφού ο Αριστοφάνης αποδέχεται την ομοφυλοφιλία, γιατί έχει σατιρικά σχόλια για ομοφυλόφιλους στα έργα του;

Κατ΄αρχάς, ο Αριστοφάνης δεν έχει σατιρικά σχόλια μόνο για τους ομοφυλόφιλους, έχει σατιρικά σχόλια για όλους· και, βέβαια, η σάτιρά του έχει ως κύριο στόχο τους ισχυρούς, την εξουσία, ανεξάρτητα από τις ερωτικές επιλογές των ισχυρών. Επίσης, υπάρχουν χαρακτήρες στα έργα του Αριστοφάνη. Αυτά που λένε οι ήρωες στα έργα ενός συγγραφέα, δεν είναι οι προσωπικές του απόψεις. Δεν είναι δοκίμια τα θεατρικά έργα και τα μυθιστορήματα, για να έχουν όλοι οι ήρωες τις απόψεις του συγγραφέα. Χώρια που ένα τέτοιο θεατρικό έργο -όπου όλοι είναι πολιτικά ορθοί και έχουν την ίδια άποψη-, δεν θα το έβλεπε κανείς.

Κανείς δεν εξαιρείται από τη σάτιρα. Ούτε οι ομοφυλόφιλοι, ούτε οι ετεροφυλόφιλοι, ούτε οι γυναίκες, ούτε οι άνδρες, ούτε οι μαύροι, ούτε οι άσπροι, ούτε οι κίτρινοι, ούτε οι ανάπηροι, ούτε κανείς.

Το να εξαιρείς κάποιον από τη σάτιρα σημαίνει πως τον θεωρείς κατώτερο. Οι ομοφυλόφιλοι δεν είναι κατώτεροι από κανέναν άλλον. Και είναι πάνω από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι τουλάχιστον. Δεν είναι μια σπάνια φυλή που εξαφανίζεται. Που κι αυτήν θα την σατιρίσεις. Όπως θα σατιρίσεις και τον εαυτό σου. Θα αυτοσαρκαστείς. Από τον εαυτό σου ξεκινάς τη σάτιρα.

Δηλαδή, ο Αριστοφάνης θα σατίριζε τον Στέφανο Κασσελάκη για την ομοφυλοφιλία του;

Ο Αριστοφάνης δεν θα μπορούσε να υπάρχει στην ίδια κοινωνία με τον Κασσελάκη και όλους εμάς. Η Σάτιρα γεννήθηκε μέσα στην Δημοκρατία και πάει μαζί με την Δημοκρατία. Για να έχεις Σάτιρα, πρέπει να έχεις και Δημοκρατία. Δεν υπάρχει Δημοκρατία σήμερα. Η Ελλάδα είναι ένα προτεκτοράτο. Δεν υπάρχει Δημοκρατία στα προτεκτοράτα.

Καλά, ας υποθέσουμε πως ο Αριστοφάνης βρισκόταν στην ίδια κοινωνία με τον Κασσελάκη. Θα σατίριζε τον Κασσελάκη για την ομοφυλοφιλία του ή για τις πολιτικές του θέσεις; Γιατί αυτό που λένε όλοι για το καρναβάλι στην Κέρκυρα είναι πως σατίρισαν τον Κασσελάκη για την ομοφυλοφιλία του και όχι για τις πολιτικές του θέσεις.

Συγγνώμη, ποιες είναι οι πολιτικές θέσεις του Κασσελάκη;

Ο Στέφανος Κασσελάκης συστήθηκε στους Έλληνες ως γκέι και εφοπλιστής, και εξελέγη πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, που αυτοπροσδιορίζεται ως αριστερό κόμμα. Στη συνέχεια, ο Κασσελάκης ζήτησε από τους Έλληνες να τον ψηφίσουν επειδή είναι “καλός άνθρωπος”. Μετά, αποκαλύφθηκε πως ο Κασσελάκης, μερικά χρόνια πριν, αρθρογραφούσε στις ΗΠΑ υπέρ του Κυριάκου Μητσοτάκη και κατά του Αλέξη Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ. Και πρόσφατα αποκαλύφθηκε πως ο Κασσελάκης έγινε πλούσιος, έχοντας εταιρεία με αστακοκάραβα.

Τι να σατιρίσεις από όλα αυτά; Αφήνεις έξω το ότι είναι γκέι -το αναφέρω μόνο και μόνο επειδή ο ίδιος το έκανε σημαία στο ξεκίνημα της πολιτικής παρουσίας του· προφανώς, επειδή θεώρησε πως θα τον βοηθούσε να μαζέψει ψήφους και να εκλεγεί πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ- και βλέπεις πως όλα αυτά δεν είναι πολιτικές θέσεις. Αυτά είναι το ίδιο το καρναβάλι.

Για να σατιρίσεις κάποιον για τις πολιτικές του θέσεις, πρέπει να έχει πολιτικές θέσεις. Διαφορετικά, μένει ένα πουκάμισο αδειανό. Στην περίπτωση του Κασσελάκη -που, για κάποιο λόγο που δεν ξέρω, φοράει όλα του τα ρούχα τρία νούμερα μικρότερα-, ένα πολύ στενό αδειανό πουκάμισο.

Αφήστε τους πάντες να εκφραστούν ελεύθερα. Οι απαγορεύσεις και τα σηκωμένα δάχτυλα δεν έχουν ποτέ καλή κατάληξη. Είναι αξιοπερίεργο το πόσοι άνθρωποι που κατηγορούν τους άλλους για φασισμό, ζητούν απαγορεύσεις ακόμα και στο …Καρναβάλι. Σε λίγο, θα ζητήσουν να απαγορευτεί και ο Αριστοφάνης, ως μη πολιτικά ορθός, ξεχνώντας πως ήταν η χούντα του Παπαδόπουλου που είχε απαγορεύσει τον Αριστοφάνη.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, στο πλαίσιο της ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης, μπορεί ένα έντυπο να βάλει μια φωτογραφία του Προέδρου των ΗΠΑ με μια πoύτσα στο στόμα, και αυτό δεν είναι μηνύσιμο (σ.σ. Υποθέτω πως ο Λάρι Φλιντ και ο βίος του είναι γνωστά στους Έλληνες. Στη φωτογραφία, ο Λάρι Φλιντ  -σε αναπηρικό καροτσάκι πια μετά την επίθεση εναντίον του- με μπλουζάκι που γράφει “Γ@μώ αυτό το δικαστήριο”.)

Παραθέτω απόσπασμα από το οπισθόφυλλο του εξαιρετικού βιβλίου του αείμνηστου Σταύρου Τσακυράκη “Η ελευθερία του λόγου στις ΗΠΑ”:

“Στις ΗΠΑ, η Κου Κλουξ Κλαν μπορεί ελεύθερα να διακηρύσσει το αμόλυντο της αρίας φυλής. Προκλητικές ρατσιστικές ύβρεις, ακόμη και συμβολικές πράξεις εκφοβισμού, όπως το κάψιμο σταυρού στην αυλή του σπιτιού οικογένειας μαύρων, μένουν ατιμώρητες. Οι νεοναζί είναι ελεύθεροι να διαδηλώνουν, φορώντας φασιστικές στολές και τη σβάστικα, έξω από τις κατοικίες Εβραίων. Οι διαφωνούντες με τον πόλεμο στο Βιετνάμ μπορούσαν να περιφέρονται στα δικαστήρια με κονκάρδα που έγραφε “Γ@μώ την υποχρεωτική στράτευση” και να δηλώνουν ότι, αν στρατεύονταν, ο πρώτος που θα σκότωναν θα ήταν ο Πρόεδρος των ΗΠΑ. Ο τύπος είναι ελεύθερος να δημοσιεύει και την πιο κακόβουλη κριτική, να διαστρέφει την πραγματικότητα, να προβαίνει σε ψευδείς ισχυρισμούς, να προκαλεί την αγανάκτηση ή και την ψυχική οδύνη. Και δεν είναι μόνο ο κάθε μορφής και περιεχομένου γραπτός ή προφορικός λόγος που διεκδικεί -και συνήθως απολαμβάνει- πλήρη προστασία. Κάθε συμβολική πράξη που περιέχει μήνυμα διεκδικεί το δικαίωμα της ελευθερίας.”

Και συμφωνείς εσύ, πιτσιρίκο, με αυτά;

Δεν έχει σημασία αν συμφωνώ ή διαφωνώ εγώ. Αν θέλεις Δημοκρατία και ελευθερία του λόγου, ισχύει για όλους. Οι απαγορεύσεις φέρνουν τον φασισμό. Δεν είναι θέμα προσωπικής άποψης, είναι θέμα λογικής.

Καταλαβαίνω πως ζούμε σε μια περίοδο που όλοι έχουν γίνει δικαστές στα social media και δικάζουν τους πάντες αλλά, ευτυχώς, οι δίκες γίνονται ακόμα στα δικαστήρια. Και αποδίδεται Δικαιοσύνη στα δικαστήρια; Όχι πάντα. Αλλά, σε κάθε περίπτωση, τα δικαστήρια είναι προτιμότερα από τον όχλο των social media.

Ο Στέφανος Κασσελάκης, ευφυώς, δεν αντέδρασε στο …καρναβάλι της Κέρκυρας. Βέβαια, έτσι που τον ξεψαχνίζουν τώρα και ψάχνουν το παρελθόν του -και τα μαθαίνουμε ένα ένα, γιατί δεν έχει την εξυπνάδα να τα πει όλα μόνος του-, μπορεί να θυμήθηκε πως έχει ντυθεί γυναίκα σε κάποιο Haloween ή σε κάποιο καρναβάλι και σκέφτηκε τον ντόρο που θα γίνει, όταν εμφανιστούν οι φωτογραφίες και τα βίντεο. Υποθέτω πως όλοι οι άρρενες έχουμε ντυθεί γυναίκες κάποια Αποκριά. Εγώ έχω ντυθεί. Μαύρα χάλια. Αποτυχημένος ως άνδρας, αποτυχημένος και ως γυναίκα. Ο Δίας φταίει. Και ο …Πούτιν!

Ο Κασσελάκης μπορεί να μην αντέδρασε στο καρναβάλι αλλά αντέδρασαν με οργή όλοι οι άλλοι γύρω του.

Μάλιστα, όλοι λένε πως “αυτό το είδαν και μικρά παιδιά”. Ναι, όλα τα υπόλοιπα που βλέπουν τα μικρά παιδιά είναι μια χαρά, στο καρναβάλι θα τραυματιστεί για πάντα η ψυχή τους. Πόση υποκρισία.

Διάβασα, ως είδηση, πως η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Έλενα Ακρίτα, έγραψε πως δεν θα ξαναπατήσει το πόδι της στην Κέρκυρα, που είναι το αγαπημένο της νησί.

Ωραία πολιτική σκέψη από μια πολιτικό.

Στην Κέρκυρα δεν θα ξαναπάει επειδή κάποιοι -λίγοι άνθρωποι- έκαναν στο καρναβάλι κάτι που το θεωρεί ομοφοβικό.

Στην Θεσσαλονίκη να μην ξαναπάει επειδή κάποιοι -λίγοι άνθρωποι- επιτέθηκαν σε δυο τρανς ανθρώπους.

Στην Κρήτη να μην ξαναπάει, επειδή κάποιοι -λίγοι άνθρωποι- κακομεταχειρίζονται τα ζώα. Και πάει λέγοντας. Σε κάθε τόπο συμβαίνει κάτι που δεν μας αρέσει από ανθρώπους που δεν μας αρέσουν.

Δηλαδή, αποδίδουμε τη συμπεριφορά κάποιων λίγων ανθρώπων σε όλο τον πληθυσμό νησιών και πόλεων. Δεν λέω, πολύ λογικό. Με αυτή τη λογική, στο τέλος καταλήγεις κλειδωμένος στο σπίτι σου με τους καθρέφτες. Πάντως, ακόμα και με τη ναζιστική Γερμανία, δεν κατηγορήσαμε όλους τους Γερμανούς πως ήταν οπαδοί του Χίτλερ. Γιατί; Γιατί δεν ήταν.

Και φυσικά, όταν λες πως δεν θα ξαναπατήσεις το πόδι σου στην Κέρκυρα, θεωρείς πως επηρεάζεις και άλλους ώστε να μην πάνε στην Κέρκυρα. Ναι, παιδιά, πάμε όλοι μαζί να τιμωρήσουμε τους Κερκυραίους επειδή σε ένα καρναβάλι κάποιος έκανε κάτι χυδαίο που δεν συνάδει με την αισθητική μας.

Βέβαια, με σχεδόν δυο εκατομμύρια τουρίστες μόνο μέσω πτήσεων στο αεροδρόμιό της, η Κέρκυρα δεν έχει άδειο κρεβάτι ούτε για δείγμα και οι Κερκυραίοι -επαγγελματίες του τουρισμού ή όχι- μάλλον θα παρακαλάνε να λιγοστέψουν οι τουρίστες για να είναι το νησί τους και η ζωή τους κάπως πιο ανθρώπινα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Οι ξένοι τουρίστες μάλλον δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τις απόψεις της Έλενας Ακρίτα για την Κέρκυρα, ενώ οι Έλληνες δυσκολεύονται οικονομικά να κάνουν διακοπές πια στα ελληνικά νησιά. Δεν είμαστε όλοι πλούσιοι, όπως οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (σ.σ. Ένας παιδικός μου φίλος έχει ξενοδοχείο στη Ζάκυνθο. Τα δωμάτια του ξενοδοχείου του είναι ήδη όλα κλεισμένα, από την 1η Μαΐου που ανοίγει μέχρι τις 31 Οκτωβρίου που κλείνει. Όλα τα δωμάτια για έξι μήνες είναι κλεισμένα από ξένη εταιρεία. Δεν υπάρχει ούτε ένας Έλληνας στα δωμάτιά του. Ούτε ένας. Καλώ όλους τους ξένους να σταματήσουν να πηγαίνουν στη Ζάκυνθο, γιατί είναι ένα κωλόνησο γεμάτο ομοφοβικούς, ρατσιστές, σεξιστές και κακοποιητές ζώων. Εντάξει, δεν είναι έτσι ακριβώς αλλά προσπαθώ μπας και πείσω τα εκατομμύρια ξένων που με …διαβάζουν να μην πάνε στη Ζάκυνθο, ώστε να μπορώ εγώ να σουλατσάρω άνετα στις παραλίες του νησιού, που είναι υπέροχες όταν δεν έχουν αυτές τις ορδές από τουρίστες που πλημμυρίζουν το νησί κάθε καλοκαίρι και το μετατρέπουν σε κόλαση.)

Το ακόμα καλύτερο είναι ότι η Έλενα Ακρίτα λέει πως ελπίζει, ειλικρινά, οι δημοκράτες κάτοικοι του νησιού να ξαναπάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να διώξουν τα σκουπίδια.

Δηλαδή; Πώς θα τους διώξουν;

Θα πάνε να βρουν αυτούς που έφτιαξαν το ομοίωμα του Κασσελάκη και θα τους αναγκάσουν να φύγουν από την Κέρκυρα; Μήπως να τους πετάξουν στην θάλασσα;

Κερκυραίοι, κάντε εμφύλιο πόλεμο, σκοτωθείτε μεταξύ σας, ώστε να σας κάνει η Έλενα Ακρίτα την τιμή να έρθει ξανά στην Κέρκυρα. Και μετά, δεν σας αρέσει ο Σεφερλής.

Το καρναβάλι είναι παντού. Είναι και σε αυτά που λένε κάποιοι. Αλλά, κατά τ’ άλλα, δικάζουν και το καρναβάλι.

Ακούγεται τα τελευταία χρόνια πολύ “Έξω οι φασίστες από τις γειτονιές”, “Έξω οι φασίστες από τα σχολεία”, “Έξω οι φασίστες από τα γήπεδα”, “Έξω οι φασίστες από παντού”.

Τι σημαίνουν αυτά; Πώς θα γίνει αυτό; Πού θα πάνε οι φασίστες;

Επίσης, ποιοι είναι οι φασίστες; Όταν βαφτίζεις “φασίστες” όλους όσοι διαφωνούν μαζί σου -απορώντας μάλιστα γιατί ανεβαίνει διαρκώς η Ακροδεξιά-, ζητάς να φύγουν όλοι οι άλλοι εκτός από εσένα και την παρέα σου (σ.σ. Επειδή έγραψα “όλους όσοι” και υπάρχει χρόνια αυτή η διαμάχη για το αν το σωστό είναι “όλους όσοι” ή “όλους όσους”, θέλω να πω πως είναι λάθος και τα δύο και το σωστό είναι “όλους-ες-α όσοι-ες-α”, ενώ σωστό είναι και το “όλους-ες-α όσους-ες-α”.)

Από τη μια να βαφτίζεις “φασίστα” όποιον δεν έχει τις ίδιες απόψεις με εσένα, και από την άλλη να υμνείς την …διαφορετικότητα. Πολύ ειλικρινές.

Σκέφτομαι πόσο μεγάλη ιδέα πρέπει να έχει κάποιος για τον εαυτό του για να θέλει όλοι να έχουν τις δικές του απόψεις και σκέψεις και να συμφωνούν σε όλα με αυτόν. Σκέφτομαι πόσο βαρετός θα ήταν ένας τέτοιος κόσμος. Επίσης, δεν καταλαβαίνω αυτούς που τα παίρνουν όλα προσωπικά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ παγιδεύτηκε -εδώ και χρόνια- στην πολιτική των ταυτοτήτων και των “δικαιωμάτων”, ξεσκίστηκε να διαχωρίζει τους πολίτες σε κατηγορίες, ανάλογα με φύλο, σεξoυαλικότητα, φυλή, εθνικότητα κλπ, χάνει τη μια εκλογική αναμέτρηση μετά την άλλη, βλέπει το εκλογικό ποσοστό του να μειώνεται διαρκώς, και, παρ’ όλα αυτά, συνεχίζει να στρέφει τους πολίτες τον ένα κατά του άλλου, ενώ, παράλληλα, απορεί γιατί οι πολίτες δεν ενώνονται.

Τους διαχωρίζουν όλους διαρκώς, στρέφουν τον έναν κατά του άλλου -και στην Κέρκυρα τώρα- και μετά απορούν γιατί δεν ενώνονται.

Ο ΣΥΡΙΖΑ και πολλά αριστερά κόμματα, σε όλον τον κόσμο, εγκατέλειψαν την πάλη των τάξεων και το έριξαν στην πάλη των ταυτοτήτων και την πάλη των φύλων. Γιατί άραγε σαρώνει η Ακροδεξιά; Τι να φταίει;

Βέβαια, σε λίγους μήνες, η Έλενα Ακρίτα και οι άλλοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ θα παρακαλάνε τους πολίτες της Κέρκυρας και άλλων περιοχών να ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ στις Ευρωεκλογές.

Αλλά, για την ώρα, κάνουν μουτράκια και “δεν θα έρθω εγώ εκεί, αν δεν διώξετε τους άλλους”. Λες και είναι πεντάχρονα σε παιδικό πάρτι, όπου η Τζένη δεν θα πάει στο πάρτι της Σοφίας, αν είναι εκεί και η Μελίνα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ μου θυμίζει την παροιμία “θύμωσε ο αγάς κι έκοψε τ’ αρxίδια του”.

Μετά, απορούν γιατί κάνει πάρτι ο Μητσοτάκης. Φίλοι συριζαίοι, μην του μιλάτε του Μητσοτάκη. Να φύγει κι αυτός. Να πάει στην Κέρκυρα.

(Όποιος σκοπεύει να αρχίσει να μου γράφει “ναι, αλλά…”, ας ξαναδιαβάσει το απόσπασμα από το βιβλίο του Σταύρου Τσακυράκη. Κι όποιος κατάλαβε. Η κατανόηση κειμένου δεν είναι ευθύνη του γράφοντος, είναι ευθύνη του αναγνώστη.)

(Έβλεπα πριν από χρόνια αυτούς τους τηλευαγγελιστές στις ΗΠΑ να ουρλιάζουν και γελούσα. Τώρα σκέφτομαι πως ζω ανάμεσά τους. Μετράτε σηκωμένα δάχτυλα. Και μάτια που γυαλίζουν.)

(Εννοείται πως θα πάω στην Κέρκυρα αυτό το καλοκαίρι. Όλο και κάποιος καλός αναγνώστης του μπλογκ θα με φιλοξενήσει. Ελπίζω κάποιος πλούσιος με σπίτι κοντά στην παραλία. Μου αρέσουν πολύ τα άλλα νησιά των Επτανήσων. Η Κεφαλονιά μου αρέσει πολύ γιατί από την Κεφαλονιά φαίνεται η Ζάκυνθος. Η Κέρκυρα μου αρέσει ακόμα πιο πολύ γιατί βλέπω τους Κερκυραίους και σκέφτομαι πόσο ανώτεροι είμαστε εμείς οι Ζακυνθινοί. Εβουρλίστηκα! Σ’ ένα παπόρο μέσα, σ’ ένα παπόρο μέσα, σ’ ένα παπόρο μέσα μας εμπαρκάρανε…)

Το pitsirikos.net χρειάζεται τη βοήθειά σου

Στήριξε οικονομικά το pitsirikos.net, αν θεωρείς πως καλό είναι να υπάρχουν στην Ελλάδα και κάποιες φωνές που δεν δουλεύουν για τον Μαρινάκη, τον Αλαφούζο, τον Σαββίδη και τα άλλα παιδιά, οπότε μπορεί να διαβάσεις ή να ακούσεις κάτι διαφορετικό από αυτό που συμφέρει τους ολιγάρχες. Οι τρόποι στήριξης εδώ.

H αναδημοσίευση των κειμένων του pitsirikos.net επιτρέπεται μόνο κατόπιν άδειας. Επικοινωνήστε στο pitsiriko@gmail.com.