Zvara

Είναι που λες, πιτσιρίκο, δύο τύποι και συζητάνε, δύο τύποι όχι ό,τι κι ό,τι, ο ένας, ο Καρλ, πρώην πρωθυπουργός της Σουηδίας και χωμένος μέχρι τον λαιμό στη γραφειοκρατία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που φέρνει λίγο στον κακό από κάποια ταινία James Bond, και ο άλλος, ο Τζον, αμερικανός πολιτικός επιστήμονας, ρασιοναλιστής, offensive realism και κάτι τέτοια που βγάζουν λίγο σε Θουκυδίδη, και στο πλάι η hostess η Σεσίλια που διευθύνει τη συζήτηση η οποία κρατάει αρκετά παραπάνω από όσο διαρκεί το βίντεο 17 λεπτών που παραθέτω, αλλά τα 17 λεπτά είναι 17 λεπτά και επειδή ποιος τώρα κάθεται να παρακολουθήσει βίντεο 17 λεπτών πολιτικής συζήτησης, συνοψίζω στον παρακάτω φανταστικό διάλογο την ουσία:

Καρλ: Ρε, μη μασάτε, θα τον σκίσουμε τον Πούτιν στην Ουκρανία.
Τζον: Ρε φιλαράκι εντάξει, να τον σκίσουμε, μαζί σου, αλλά να, έχεις σκεφτεί κάτι σημαντικό ας πούμε;
Καρλ: Σαν τι ας πούμε;
Τζον: Για σκέψου λίγο…
Καρλ: Δεν έχω ιδέα.
Τζον: Ότι η Ρωσία έχει τα περισσότερα πυρηνικά στον πλανήτη, δεν είναι δύσκολο.
Καρλ: Μα δεν θα πειράξουμε τη Ρωσία. Απλά θα του πάρουμε την Κριμαία, θα πάρει πόδι από την Ουκρανία, θα τη βάλουμε στο ΝΑΤΟ, θα ρίξουμε τον Πούτιν στα σκυλιά, και από εκεί κι έπειτα η Ρωσία θα καταρρεύσει από μόνη της.
Τζον: Ρε φίλε, αν παίξεις έτσι μπαλίτσα θα σου ρίξει πυρηνικά, το καταλαβαίνεις αυτό;
Καρλ: Άντε μωρέ η κοτούλα, θα μας κλάσει τα @@.
-Παύση-
Τζον: Μήπως είσαι λίγο μ@λάκας;
Εδώ παρεμβαίνει η Σεσίλια:
Σεσίλια: Μισό λεπτό, μισό λεπτό. Αν ο Βλαδίμηρος ρίξει πυρηνικά, δεν θα τον πετάξουν έξω από το security council των Ηνωμένων Εθνών; Δεν θα χάσει η Ρωσία τη θέση της εκεί;
Τζον (απελπισμένος): Κοριτσάκι μου, στην μπούτσα του τού Ρώσου για το security council!

Κάπως έτσι κινείται η κουβεντούλα, πιτσιρίκο, αν και εμποτισμένη φυσικά με αστική ευγένεια την οποία εγώ αφαίρεσα για να μεταφέρω την ουσία της, αλλά να μου πεις τι μας αφορά εμάς, εμείς έχουμε άλλα προβλήματα, καταστροφές, φωτιές, πλημμύρες, ανθρώπους στη θάλασσα, τι να μας κλάσει ένας πυρηνικός πόλεμος, εμείς πίνουμε φραπέ και φρέντο, αντέχουν τα συκώτια μας και λίγη ραδιενέργεια, άλλωστε είμαστε και χριστιανοί, θα κάνουμε και καμιά προσευχή και λιτανεία και θα την βρούμε την άκρη, έχει ο Θεός, φτάνει να διατηρήσουμε τις παλιές ταυτότητες, βασική προϋπόθεση, όλα τ’ άλλα περιττεύουν, διότι αν έχεις την αυθεντική ταυτότητα είσαι γνήσιος κι ελεύθερος Έλλην, όχι σαν αυτούς τους λαθρομετανάστες που βάζουν και φωτιές, ωστόσο κάποιος πονηρός ανθέλλην θα ρωτούσε εύλογα ότι, όπως και να μπαίνουν οι φωτιές, γιατί δεν τις αντιμετωπίζουμε εγκαίρως, μα είναι ανθρωπίνως αδύνατον, ρε παιδιά μήπως φταίει λίγο και ό,τι χρεοκόπησε η χώρα και όλες αυτές οι κρατικές υπηρεσίες θεωρούνται κόστος, εντάξει, ναι, μπορεί να φταίει λίγο, αλλά και πριν τα μνημόνια ήμασταν καλά; Ήμασταν; Όχι δεν ήμασταν, αλλά πριν τα μνημόνια κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να φτάσουμε στα μνημόνια, εντάξει όμως, κάποιο αφεντικό θα βρεθεί να μας σώσει, κάποιος φωτισμένος άνθρωπος, κάποιος σωτήρας, κάποιος πολιτικός, κάποιος εφοπλιστής, κάποιος πατριώτης, κάποιος πνευματικός άνθρωπος, κάποιος άνθρωπος του πνεύματος, κάποιος πνευματώδης άνθρωπος, κάποιο πνεύμα, κάποιο άγιο πνεύμα, κάποιος εξωγήινος, κάποιος βρε παιδάκι μου θα μας σώσει, πού θα πάει, ακόμη δεν μας έσωσε όμως και πλημμυρίσαμε ξανά, πρόβλημα, δεν μπορούμε να ρίξουμε τις πλημμύρες και στους μετανάστες, αυτούς τους πνίγουμε έτσι κι αλλιώς, άλλωστε δεν είναι άνθρωποι, είναι κομμάτια, die Stücke όπως έλεγαν και στην Τρεμπλίνκα, η τσατσά η γαλαζομάνα που είχε ανέβει πάνω στη Ροδόπη με βρεγμένη σανίδα να κάνει ντα τους μουσουλμάνους είπε κι άλλη αλήθεια, κάθε χρονιά με την πρώτη βροχή τα ίδια γίνονται, πάντως το πρόβλημα είναι τώρα σε ποιον θα το ρίξουμε, σε ποιον; Α ναι, στην κλιματική αλλαγή, εγώ λέω να πάρουμε μερικές αλυσίδες και να τις πετάξουμε στον Πηνειό, να, να κακέ Πηνειέ να μάθεις, να μάθεις κι εσύ κύριε που ήθελες να μπεις χωρίς εισιτήριο, α, έχεις εισιτήριο; Δεν έχει σημασία, δεν μπαίνεις ρε, έτσι γιατί το λέω εγώ, πάρτον κάτω, και τι να κάνουμε που δεν ήξερε κολύμπι, ας ήξερε, θες να μπεις σε πλοίο και δεν ξέρεις και κολύμπι, ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου τύχει και πας να μπεις και τελευταία στιγμή, αίσχος, εδώ είναι Ελλάδα ρε, δεν κάνεις ό,τι γουστάρεις, πας ας πούμε να διαμαρτυρηθείς μπροστά στο πλοίο, να σου 100 λιμενικοί μπροστά για να προστατέψουν το πλοίο, πας να επιβιβαστείς, κανείς λιμενικός, εκεί φιλαράκι παίρνεις τα ρίσκα σου, εδώ ρωτάς καμαρότο πού είναι η θέση σου και σε κοιτάει λες και θέλει να σε πλακώσει στις κλωτσιές, που αυτό θα έπρεπε να κάνει, το είπε και μία ομιλούσα σαρανταποδαρούσα στην tv, ας τον πλάκωναν, μέχρι θανάτου τώρα παίζεται, εκεί έχει σημασία και η ατομική ευθύνη, αν ξέρεις ας πούμε πολεμικές τέχνες, έχει πλάκα η Ελλάδα, συνεχώς ρισκάρεις, γενικά στην Ελλάδα παίρνεις τα ρίσκα σου μόνο που υπάρχεις, μόνο που κινείσαι στην καθημερινότητά σου, γιατί η Ελλάδα δεν είναι πια χώρα αλλά χώρος, ένας χώρος με διαλυμένα τα πάντα και τους πολίτες να ζουν σε μία εναλλακτική πραγματικότητα, ένας χώρος χωρίς εθνική κυριαρχία που θα ζει τη μία καταστροφή μετά την άλλη χωρίς να επεμβαίνει ούτε κατ’ ελάχιστο, δεν υπάρχει καν το ενδιαφέρον ν’ ανακτηθεί αυτή η κυριαρχία από έναν λαό που ψάχνει σωτήρες, πετάει τα τσιγάρα του στον δρόμο, μπαίνει ανάποδα σε μονόδρομους και αναρωτιέται πού είναι το κράτος, πάει φίλε μου, άμα θέλεις κράτος τράβα να ζήσεις σε καμιά άλλη χώρα. Αν από την άλλη θες να ζεις εδώ, είτε κάνε τα κουμάντα σου είτε…zvara.

Γιώργος Γιαλούρης

Το βίντεο:

(Αγαπητέ Γιώργο, ο John Mearsheimer, καθηγητής Πολιτικών Επιστημών στο πανεπιστήμιο του Σικάγο, είναι η φωνή της λογικής και λέει στο βίντεο τα αυτονόητα. Προειδοποιούσε για τους κινδύνους της στάσης του ΝΑΤΟ στην Ουκρανία, πολλά χρόνια πριν το 2022, που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία. Είχα ανεβάσει ένα βίντεο με τον John Mearsheimer στο πρώτο κείμενο που είχα γράψει, όταν ξεκίνησε ο πόλεμος: Να νικήσει ο καλύτερος. Όσο για την κατάσταση στην Ελλάδα, εγώ παραδίδομαι. Να είσαι καλά. Την αγάπη μου.)

Το pitsirikos.net χρειάζεται τη βοήθειά σου

Στήριξε οικονομικά το pitsirikos.net, αν θεωρείς πως καλό είναι να υπάρχουν στην Ελλάδα και κάποιες φωνές που δεν δουλεύουν για τον Μαρινάκη, τον Αλαφούζο, τον Σαββίδη και τα άλλα παιδιά, οπότε μπορεί να διαβάσεις ή να ακούσεις κάτι διαφορετικό από αυτό που συμφέρει τους ολιγάρχες. Οι τρόποι στήριξης εδώ.

H αναδημοσίευση των κειμένων του pitsirikos.net επιτρέπεται μόνο κατόπιν άδειας. Επικοινωνήστε στο pitsiriko@gmail.com.